Вие познавате магазина си като самия себе си, това е очевидно. Със сигурност имате редовни клиенти, които знаят къде точно да търсят любимите си продукти. Различно е обаче с тези, които идват рядко или се появяват за първи път и трябва някак да се ориентират в новото пространство (особено ако бързат). Единственото нещо, което ги обединява, сте вие. Искате да идват възможно най-често и да купуват колкото се може повече. Но имате ли някакво влияние върху това?

Добрата новина е, че имате. Потопете се в света на мърчандайзинга, което означава „организация на продажбата на стоки“. Това е определението за всички дейности, които водят до факта, че клиентът купува по-охотно и остава в магазина по-дълго. Специалистите в тази област използват топографията на магазините, познания по маркетинг, социална психология и статистически данни. Въпреки това, дори ако работите в много по-малък мащаб, можете да приложите решения, разработени от тях. Започнете, като направите свое собствено „изследване“. Огледайте магазина и наблюдавайте как клиентите се движат из него. В най-добре проектираните магазини пътят на клиента е внимателно планиран. Той работи обратно на часовниковата стрелка. Клиентите влизат в стаята и, маневрирайки между последователни пътеки, завиват наляво и завършват пътуването си на касата. Въпреки планирането на пътя на клиентите, във всеки магазин откриваме така наречените „мъртви зони“. Това са места, които клиентите избягват. Най-често такива зони могат да бъдат посочени в близост до входа на магазина, ъглите на помещенията и крайните части на стелажите. Познаването на слабостите на вашия магазин ще ви помогне да ги използвате по-добре. Мислете за експозицията на вашия магазин като за своя визитна картичка. Експозицията често кара нови клиенти да ни посещават. На свой ред постоянните хора знаят, че ги очаква нещо ново. Декорът на експозицията трябва да се сменя на всеки 2 седмици. Най-ефективни са тези подредби, които са въз основа на дадена тема. Това могат да бъдат например празници, специални промоции или сезони.

Витрината на магазина е вашата визитна картичка

Погрижете се за благосъстоянието на клиента. Започнете да въвеждате промени по метода „от общо към конкретно”. Нашата основна цел ще бъде да накараме клиентите да се чувстват добре в магазина. Благодарение на това те ще пазаруват по-дълго и по-охотно и ще се връщат за още. Започнете с: почистване на вашите рафтове; намирайки повече място, дори ако магазинът ви е микроскопичен, опитайте се да създадете достатъчно място, така че клиентите да не се блъскат един в друг, когато минават; проверявайки всяка цена, повечето от нас няма да купят продукт, ако не знаят колко струва; запълнете всички празнини – ако даден продукт е на път да свърши, плъзнете останалата част до предната част на рафта, така че клиентите да не трябва да го търсят отзад; поемете контрол над хаоса на групи продукти, поставени в общ контейнер; насочете етикетите в посока към клиента.

Хаосът по рафтовете разсейва клиентите

Помогнете при избора на най-добрите продукти. Големите магазини използват различни прийоми, за да ръководят решенията на клиентите. Правят го хитро, защото съвременните потребители не обичат манипулациите и бързо забелязват, че някой се опитва да им влияе. Затова си струва да използваме онези поведения, които са „естествени“ за нас. Например, повечето от нас следват принципа на „дясна ръка“, когато пазаруват. Това означава, че наблюдаваме стоките от дясната си страна. Разглеждаме съдържанието на рафтовете и дисплеите малко като четене на книга – започвайки от лявата страна (по-специално от горния ляв ъгъл) на дясно. Следователно най-атрактивните стоки трябва да се поставят от лявата страна, така че потребителят бързо да ги забележи. От своя страна, когато вървим по пътеките, най-често избираме стоките, които са в средата на рафтовете. Избягваме краищата му (т.нар. „мъртви зони“). Това е така, защото в началото на пътеката все още не искаме да вземем решение за покупка. В крайна сметка обикновено вече имаме избран продукт от конкретна категория в кошницата. Естествено, най-добрите продукти е хубаво да са поставени в средата. Продуктите от една и съща категория трябва да са един до друг. Поставяме допълнителен асортимент наблизо. Групираните продукти, които се различават по качество и цена, трябва да бъдат подредени така, че средната цена и качество да са на нивото на очите на клиента. Поставете най-евтиния асортимент на най-ниския и най-скъпите продукти на най-високия. Продажбата може да бъде подобрена и чрез различни видове закачалки и плакати, които отличават текущите промоции. Те трябва да са на нивото на очите на клиента. Не забравяйте обаче, че не трябва да са твърде много /защото вместо да стимулирате продажбите, можете да получите ефект на хаос, при който е трудно да се вземе решение/.

Включете всички сетива на клиента

Най-добрите магазини не се фокусират само върху това, което вижда клиентът. Цялото клиентско изживяване се влияе и от: осветление, което придава характер, но се използва и в хладилните витрини (подходящи цветове на светодиодните лампи за показване на месни или млечни продукти); музика, която не разсейва, но кара клиентите да се чувстват комфортно и да останат вътре по-дълго; аромати, които свидетелстват за високото качество и свежестта на стоките; възможността за докосване на продуктите, защото именно когато клиентът вземе артикула в ръка, той решава да го купи.

За да разберете какво засяга сетивата на вашите клиени започнете да експериментирате. Понякога дори малки промени в подредбата на продуктите или външния вид на дисплея могат да повлияят на поведението на клиентите. Затова наблюдавайте какво се случва във вашия магазин и реагирайте на поведението и мненията на вашите клиенти. Например, ако повечето ви клиенти са в напреднала възраст, изберете по-ниски и добре осветени рафтове. Въведете промените постепенно, така че редовните клиенти да не се обезсърчават в любимия си магазин.

Ние от БОЛДА ООД, Ви желаем успех и дръзновение!

Уважаеми партньори, този сложен исторически момент, в който се намираме, несъмнено ще доведе до много съществени промени, които ще настъпят в начините, по които правихме бизнесите си до днес. Ето защо е изключително важно да се адаптираме бързо и да вземем нужните мерки възможно най-рано, интересувайки се от актуалните политически и икономически новини, правейки анализ […]

Въпреки нашествието на чуждестранните вериги хипермаркети, най-близо до нас си остава кварталния магазин за хранителни стоки. Винаги ще ни е най-удобно от там да си пазаруваме ежедневните продукти – хляб, мляко, сирене и др. Затова е много важно този магазин да е обзаведен така, че да се използва максимално ефективно търговската площ. Не може без […]

Вие познавате магазина си като самия себе си, това е очевидно. Със сигурност имате редовни клиенти, които знаят къде точно да търсят любимите си продукти. Различно е обаче с тези, които идват рядко или се появяват за първи път и трябва някак да се ориентират в новото пространство (особено ако бързат). Единственото нещо, което ги […]

vertikalna-otvorena-vitrina-igloo-paros

Стенна отворена хладилна витрина с динамично охлаждане, електронен контролер с дисплей, автоматично саморазмразяване, LED осветление, 4 реда подвижни рафтове по височина и наклон + базов рафт, панорамни страници, нощна щора. Към описание на моделa: Вертикална отворена хладилна витрина PAROS Този модел хладилна витрина е с 3 години гаранционно обслужване! Всички хладилни уреди IGLOO и LIEBHERR […]

standowa-hladilna-vitrina-monika

Универсален модел щандова хладилна витрина на IGLOO, отличаваща се с отлични технически характеристики, високо качество, класически дизайн и добра цена. Широчина 83 см. Подходяща за всички търговски обекти и за магазини за хранителни стоки с ограничена площ. Този модел хладилна витрина е с 3 години гаранционно обслужване! Всички хладилни уреди IGLOO и LIEBHERR са с […]

hladilna-vitrina-basia-igloo-bolda

Класически модел щандова хладилна витрина – топ-модел в листата на IGLOO-Poland. Хладилни витрини със статично или с принудително охлаждане на въздуха, предназначени за излагане и продажба на прясно месо, колбаси, сирене и др. Характеристики: • Модерен дизайн с извити стъкла и отваряне напред за по-лесно почистване на хладилната витрина • LED oсветление вътре във витрината […]

Всеки собственик на магазин за храни желае хладилните уреди в обекта да работят безпроблемно и сигурно, и хранителните продукти да се съхраняват при необходимата температура, тъй като е изключително важно качеството им да се запази, клиентите да остават доволни и да се връщат отново и отново. Затова, като една сложна механична система, е необходимо хладилните […]

Уважаеми собственици и управители на магазини за хранителни стоки, в разгара на жежкото лято и икономическата криза, един много важен фактор за успеха на Вашия бизнес са ниските разходи!Добрите заплати са задължително перо за всеки, който иска да мотивира персонала – минимума е по класификатора за професиите, а допълнителен стимул са процент от оборота, бонуси […]

Различните типове магазини за храна и професионалните кухни предявяват индивидуални изисквания към прецизно регулиращите устройства за подържане на температура. Такива изисквания често се явяват ключови елементи за надеждност в експлоатацията, а оттам – в качеството и себестойността на крайния продукт. Ние доставяме ефективно хладилно оборудване, системи за съхранение и презентация на най-разнообразни хранителни продукти – […]

Търговските фризери LIEBHERR за замразени продукти и сладолед са важно оборудване за всеки хранителен магазин. Силно въздействаща презентация на асортимента чрез енергоспестяващо светодиодно вътрешно осветление, оптимална организация и сортиране на съхранението в окачените кошници, ясен поглед през удароустойчивите и лесноподвижни плъзгащи се капаци от закалено безопасно стъкло. Значително намалена консумация на електроенергия и други експлоатационни […]